A fővárosi és megyei kormányhivatalok hatáskörébe kerülnek április 1-jével a családtámogatási és
lakáscélú állami támogatásokkal összefüggő feladatok a Magyar Államkincstár megyei
igazgatóságaitól - közölte Kovács Zoltán területi közigazgatásért felelős államtitkár kedden az MTI-vel.
A fővárosi és megyei kormányhivatalok hatáskörébe kerülnek április 1-jével a családtámogatási és
lakáscélú állami támogatásokkal összefüggő feladatok a Magyar Államkincstár megyei
igazgatóságaitól - közölte Kovács Zoltán területi közigazgatásért felelős államtitkár kedden az MTI-vel.
Ezzel a kormányhivatalokhoz olyan ellátások kerülnek, amelyek éves szinten csaknem kétmillió
állampolgárt érintenek, így például az anyasági támogatás, a családi pótlék, a gyermekgondozási
segély, a gyermekgondozási támogatás, a nagycsaládosok földgázár-kedvezménye és a
fogyatékossági támogatás.
Az államtitkár jelezte továbbá, hogy az Országos Egészségbiztosítási Pénztár területi hivatalaitól a
baleseti megtérítéssel, valamint a keresőképesség vizsgálatával kapcsolatos feladatok ugyancsak a
kormányhivatalokhoz kerülnek.
A szervezeti átalakulás az ellátások szempontjából nem jelent változást, a juttatások határidőben és
változatlan összeggel megérkeznek az állampolgárokhoz - hangsúlyozta Kovács Zoltán.
Tájékoztatása szerint a családtámogatási ellátásokkal összefüggő kérelmeket a járási hivataloknál, a
kormányhivataloknál, a kormányablakoknál és a települési ügysegédeknél is be lehet majd nyújtani.
Így az ügyfeleknek kedvező változás, hogy ezután nemcsak a megyeszékhelyen, hanem a
lakóhelyükhöz közel is elindíthatják az ügyintézést - tette hozzá.
Az államtitkár kiemelte: "az államigazgatás átalakításának elsődleges célja a hatékonyabb ügyintézés,
és az ügyfélbarát közigazgatás megteremtése".