A fővárosi és megyei kormányhivatalok hatáskörébe kerülnek április 1-jével a családtámogatási és
lakáscélú állami támogatásokkal összefüggő feladatok a Magyar Államkincstár megyei
igazgatóságaitól - közölte Kovács Zoltán területi közigazgatásért felelős államtitkár kedden az MTI-vel.

A fővárosi és megyei kormányhivatalok hatáskörébe kerülnek április 1-jével a családtámogatási és 

lakáscélú állami támogatásokkal összefüggő feladatok a Magyar Államkincstár megyei 
igazgatóságaitól - közölte Kovács Zoltán területi közigazgatásért felelős államtitkár kedden az MTI-vel.
 
Ezzel a kormányhivatalokhoz olyan ellátások kerülnek, amelyek éves szinten csaknem kétmillió 
állampolgárt érintenek, így például az anyasági támogatás, a családi pótlék, a gyermekgondozási 
segély, a gyermekgondozási támogatás, a nagycsaládosok földgázár-kedvezménye és a 
fogyatékossági támogatás.
 
Az államtitkár jelezte továbbá, hogy az Országos Egészségbiztosítási Pénztár területi hivatalaitól a 
baleseti megtérítéssel, valamint a keresőképesség vizsgálatával kapcsolatos feladatok ugyancsak a 
kormányhivatalokhoz kerülnek.
 
A szervezeti átalakulás az ellátások szempontjából nem jelent változást, a juttatások határidőben és 
változatlan összeggel megérkeznek az állampolgárokhoz - hangsúlyozta Kovács Zoltán.
Tájékoztatása szerint a családtámogatási ellátásokkal összefüggő kérelmeket a járási hivataloknál, a 
kormányhivataloknál, a kormányablakoknál és a települési ügysegédeknél is be lehet majd nyújtani. 
Így az ügyfeleknek kedvező változás, hogy ezután nemcsak a megyeszékhelyen, hanem a 
lakóhelyükhöz közel is elindíthatják az ügyintézést - tette hozzá.
Az államtitkár kiemelte: "az államigazgatás átalakításának elsődleges célja a hatékonyabb ügyintézés, 
és az ügyfélbarát közigazgatás megteremtése".